رئیس جمهور اوکراین چهارشنبه شب در نشست خبری با رئیس جمهور لیتوانی بار دیگر به نیاز فوری به
سامانه‌های پدافند هوایی پیشرفته برای مقابله با روسیه تاکید کرد.

زلنسکی: اوکراین توانایی تولید سامانه پدافند هوایی پیشرفته را ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل مهندسی صنایع، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین چهارشنبه شب در نشست خبری مشترک با «گیتاناس ناوسدا» رئیس جمهور لیتوانی گفت که اوکراین در حال حاضر توانایی تولید سامانه پدافند هوایی پیشرفته را ندارد

به گزارش وبگاه «کی‌یف ایندیپندنت» زلنسکی گفت که روسیه در دور تازه  حملات از ۵۰۰ موشک و پهپاد استفاده کرده است.

زلنسکی گفت:«سامانه‌های پدافند هوایی پیشرفته کافی چیزی است که در حال حاضر در اوکراین وجود ندارد. ما می‌توانیم با فناوری با روسیه بجنگیم.»

 زلنسکی از ابتدای جنگ اوکراین تاکنون فشارهای زیادی را بر بازیگران مختلف بین‌المللی به ویژه در جهان غرب وارد کرده تا به ارائه کمک‌های خود به اوکراین در بحبوحه جنگ این کشور با روسیه ادامه دهد.

ویلنیوس نیز قول داد که به حمایت بی وقفه خود از اوکراین از طریق قراردادهای دفاعی که در سال گذشته نهایی شد را ادامه دهد.

کشورهای کوچک حوزه بالتیک از زمان تهاجم گسترده روسیه در به اوکراین، غرب را تحت فشار قرار داده  تا سلاح‌های پیشرفته‌تر ارائه دهند.

یک مقام نیروی هوایی اوکراین گفته است که تشدید حملات موشکی و پهپادهای روسیه دفاع هوایی اوکراین را به چالش کشیده  و این کشور را آسیب‌پذیر می‌کند.

علی‌رغم تلاش‌های زلنسکی، پشتیبانی‌ها اخیراً کاهش یافته است. طرح دولت «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده برای ارسال میلیاردها دلار کمک بیشتر به کی‌یف، در کنگره به بن بست رسیده و تعهد اروپا مبنی بر ارائه یک میلیون گلوله توپ با شکست مواجه شده است.

این در حالی است که حملات دوربرد نیروهای روسیه به اوکراین ادامه دارد. شهردار «خارکف»، دومین شهر بزرگ اوکراین گفت که این شهر هدف  حمله موشک‌های «اس-۳۰۰» روسیه قرار گرفت.

پایان پیام/

By aminkav

دیدگاهتان را بنویسید