حاجی همیشه به مسئولین می‌گفت: «ما با مردم کم حرف می‌زنیم و خیلی بهشون مدیونیم.» حالا ما قصد داریم پشت سر مادران و خانواده شهدا، در قالب پویش «مثل حاج قاسم»، مسئولان کشور رو مخاطب قرار بدیم و ازشون بخوایم به حاج قاسم تأسی کنن و در ایام سالگرد شهادت سردار تا دهه فجر، در بین مردم حاضر بشن، حرفاشون رو بشنون و بهشون گزارش بدن.

فارس من| مردم، مسئولان را به چالش «مثل حاج قاسم» دعوت کردند/ مثل سردار با مردم حرف بزنید+فیلم

گروه جامعه مهندسی صنایع-مریم شریفی؛ «حاجی همیشه به مسئولین می‌گفت: «ما با مردم کم حرف می‌زنیم و خیلی بهشون مدیونیم.» حالا ما قصد داریم پشت سر مادران و خانواده شهدا، مسئولان کشور رو مخاطب قرار بدیم و ازشون بخوایم به حاج قاسم تأسی کنن و در ایام سالگرد شهادت سردار تا دهه فجر، در بین مردم حاضر بشن، حرفاشون رو بشنون و بهشون گزارش بدن.» این، متن معرفی یک چالش ابتکاری است؛ چالشی با عنوان «مثل حاج قاسم» که مسئولان را خطاب قرار داده است. درواقع، مردم در استقبال از ابتکار یک گروه خوش‌ذوق، مسئولان را دعوت کرده‌اند مثل حاج قاسم به میان مردم بروند و ضمن شنیدن درد دل‌هایشان، در حوزه کاری خود به آنها گزارش بدهند. عشق امروز مردم به سردار دلها،‌ شاهد زنده‌ای است بر اینکه این شیوه ادای مسئولیت، می‌تواند از ایجاد فاصله میان مردم و مسئولان جلوگیری کند.

 اخیراً مخاطبان سامانه فارس من هم با ثبت پویشی با عنوان «مسئولین باید مردمداری را از حاج قاسم بیاموزند»، همین دغدغه را برجسته کرده‌اند. در متن این پویش که در 4 روز گذشته، 8840امضا گرفته، اینطور آمده: «مسئولین محترم! بین مردم باشید و صادقانه با آنها حرف بزنید و وعده‌های محقق شده و نشده‌تان را صاف و شفاف به مردم گزارش دهید و از آنها برای حل مشکلات کشور کمک بگیرید.» اگر شما هم مشتاق شده‌اید از طریق پویش «مثل حاج قاسم»،‌ مسئولان موردنظرتان را به چالش بکشید و آنها را به گفت‌وگوی بی‌واسطه با مردم دعوت کنید، با ما در مرور نمونه فیلم‌ها و پیام‌های ارسالی مردم به این پویش همراه باشید.

یک گوشی تلفن همراه و دیگر هیچ! از نگاه شما، عملکرد مسئولان یک وزارتخانه، پایین‌تر از حد انتظار بوده؟ معتقدید نماینده شهرتان در مجلس نتوانسته به وعده‌هایی که در انتخابات داده بود، آنچنان که باید و شاید عمل کند؟ به اجرای ناقص قانون در نهادهای مختلف معترض هستید؟ فکر می‌کنید بخش مهمی از کاستی‌ها و مشکلات جامعه، از فاصله میان مسئولان و مردم نشأت می‌گیرد و مدیران ما اگر به شیوه سردار دلها،‌ مدیران میدانی باشند و بی‌واسطه از دردها و خواسته‌های مردم مطلع شوند، بهتر می‌توانند به آنها خدمت کنند؟ پس پیشنهاد می‌کنیم برای کمک به ایجاد چنین فضایی، به سهم خودتان در پویش «مثل حاج قاسم» شرکت کنید و از مسئولان بخواهید به میان مردم بروند و با آنها حرف بزنند. کافی است گوشی تلفن همراهتان را بردارید، تصویر مسئول موردنظرتان یا تصویر هر چیزی که به حوزه مسئولیت او مربوط می‌شود را جلوی دوربین قرار دهید و در یک دقیقه با آن مسئول حرف بزنید، دغدغه‌تان را بیان کنید و از او بخواهید مثل حاج قاسم، به صورت عملی برای رفع مشکلات به میدان بیاید. توجه کنید!‌ به اعتقاد بانیان این پویش، بهتر است روی یک مسئله خاص دست بگذارید و از مسئول موردنظرتان بخواهید درباره آن مسئله گزارش بدهد.

دیدار شهید حاج قاسم سلیمانی با یکی از مادران شهدا از مادران شهدای ورامین به مسئولان مردم،‌ تشنه صداقت و شیفته مسئولانی هستند که رک و راست با آنها حرف می‌زنند. به همین دلیل است که هر وقت مسئولان صادقانه با آنها حرف زده‌اند و بدون فرار از مسئولیت، به طور شفاف از دلایل زمین ماندن برخی کارها و محقق نشدن برخی وعده‌ها گفته‌اند،‌ نه‌تنها با مسئولان همراهی کرده‌اند بلکه به هر شکل نیاز بوده، کمک حالشان هم شده‌اند. این بار هم، مردم به میدان آمده‌اند تا این اصل مهم را به مسئولان یادآوری کنند و بگویند نباید سئوالات و ابهامات و گلایه‌های مردم،‌ بی‌جواب گذاشته شود. این، همان مرامی است که از حاج قاسم، «مرد میدان» سراغ داشتیم.  

By aminkav

دیدگاهتان را بنویسید