مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: زیرگذرهای بهارستان و راه آهن و جاده قلعه شور به علت شدت آب‌گرفتگی و آبی که از گردنه لاشتر و سپاهان شهر آمده و آنجا جمع شده، سبب شدت آب گرفتگی شده است.

آخرین وضعیت آب‌گرفتگی در اصفهان/ تجمع 2 هزار مترمکعب آب در زیرگذربهارستان

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت استان به دنبال بارش‌های اخیر اظهار داشت: دومین سامانه بارشی که در استان مستقر شد، سبب بارش خیلی خوبی در سطح استان شد. وی افزود: سامانه قبلی سبب بارش سنگین برف در غرب و جنوب استان شد و بیش از یک و نیم متر برف در این مناطق بر زمین نشست و سامانه جدید هم روی سامانه قبلی انباشت شد و در ۴۸ ساعت گذشته سبب بارش برف و باران در اکثر مناطق استان شد. شیشه‌فروش بیان کرد: شهرستان‌های سمیرم، فریدونشهر، بویین میاندشت، چادگان، خوانسار و گلپایگان بیشترین میزان بارش برف را داشتند و بین یک و نیم تا ۲ متر برف در این شهرها گزارش شد و در ارتفاعات و گردنه‌ها ارتفاع برف به بیش از ۲.۵ متر رسید.  

  ۱۶۵ روستا در استان اصفهان راه‌های آن به دلیل شدت بارش برف مسدود است مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در حال حاضر ۱۶۵ روستا در استان اصفهان راه‌های آن به دلیل شدت بارش برف مسدود است و کاهش دما بین ۵ تا ۱۰ درجه تا هفته آینده در سطح استان پیش‌بینی شده است. وی با بیان اینکه در حال حاضر ابرناکی در آسمان اصفهان پدیده غالب است و ۵ درجه کاهش دما را نسبت به روز گذشته در مرکز اصفهان داریم، عنوان کرد: در حال حاضر بارش برف در محور شهرضا به سمیرم تا پیش از ظهر ادامه دارد و این سامانه امروز ظهر از استان خارج می‌شود.

  شیشه‌فروش ادامه داد: این سامانه به علت رطوبتی که داشت و هم اینکه متأثر از سامانه‌های مدیترانه‌ای غرب و جنوبی که از دریای سرخ شکل گرفته بود، دارای رطوبت شدید بود و بارش باران شدید که در ۲۵ سال گذشته بی‌سابقه بود را به دنبال داشت؛ حتی در شهر اصفهان ۱۰۰ میلی‌متر باران در ۴۸ ساعت گذشته گزارش شد که سابقه نداشته است. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: بیشترین میزان بارش در ۲۴ ساعت گذشته در سمیرم با ۱۲۰ سانتی متر برف بوده که در ارتفاعات بارش برف ۲ متر گزارش شد.

  ۶۰۰ مورد آب گرفتگی در مناطق مختلف استان گزارش شد وی با بیان اینکه این بارش‌ها سبب آب‌گرفتگی در مناطق مرکزی استان از جمله شهرهای اصفهان، فلاورجان و مبارکه شد، افزود: در خود شهر اصفهان بارش ۱۰۰ میلی متر باران سبب آب گرفتگی در بیش از ۳۰۰ نقطه از شهر و ۳۰۰ نقطه در جاهای دیگر شد و در کل ۶۰۰ نقطه آب‌گرفتگی در مناطق مختلف داشتیم. شیشه‌فروش با بیان اینکه باران به دلیل رطوبتی که داشت خساراتی به بازار اصفهان و اماکن تاریخی وارد کرد و قرار شد بررسی کنند، گفت: خساراتی به برخی از منازل به دلیل آب گرفتگی وارد شد و در زیرگذرها آب فراوانی جمع شده است. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه آب گرفتگی در ۵۰۰ نقطه از مناطق مختلف استان کنترل شد، ادامه داد: در حال حاضر برق چاه‌های وردشت در سمیرم قطع شده و تیم‌ها در حال رفع مشکل هستند تا برق چاه وصل شود.

  وی تصریح کرد: در حال حاضر محور شهرضا-سمیرم به دلیل کولاک برف مسدود است و شب گذشته به بیش از ۳۰۰ خودور امدادرسانی شد و تعدادی خودرو هنوز در کمربندی سمیرم به شهرضا مانده‌اند و در حال امدادرسانی هستند. شیشه‌فروش بیان کرد: بالگردی از ارتش برای کمک‌رسانی به ۷ روستای پشتکوه دوم فریدونشهر هماهنگ شد تا امروز مواد غذایی و علوفه دام را به این روستاها برساند.  

By aminkav

دیدگاهتان را بنویسید