شورا تصویب کرد 110 جایگاه های سوخت کوچک مقیاس در تهران راه اندازی شود. زمین تهیه و اقداماتی صورت گرفت اما به گفته مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل هنوز شرکت ملی نفت جلسه برای تایید مجوزها نگذاشته و همین امر کار را به تعویق انداخت.

ساخت 110 پمپ بنزین در گروی جلسه نفتی ها/تعلل برای چیست؟

 به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، در سال گذشته شورای اسلامی شهر تهران طرح توسعه، ساماندهی و تسهیل احداث جایگاه های سوخت رسانی در شهر تهران  را با اولویت جایگاه های کوچک مقیاس تصویب کرد و قرار شد شهرداری تهران این کار را انجام دهد. معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و معاونت امور مناطق شهر تهران قرار شد عهده دار این مسوولیت باشند و در نهایت بر اساس تفاهم نامه این دو معاونت کار به شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران سپرده شد. تفاهم نامه دو معاونت برای واگذاری کار به کارگزار/مکاتبات شهرداری با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای اخذ مجوز احداث پمپ بنزین باید زمین های لازم برای این امر شناسایی می شد و قرار شد پروژه  در قالب مشارکت با بخش خصوصی به دو روش BOT و BOLT در بسته های ده تایی اجرایی شود.مکاتبات و مذاکره با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در جهت اخذ مجوزهای الزم و طراحی و تهیه نقشه های اجرایی انجام شد.

شرکت ملی نفت جلسه نذاشت/کار جایگاه های سوخت به تعویق افتاد تمامی اقدامات برای ساخت 20 جایگاه از 110 جایگاه عرضه سوخت انجام شد. حال باید جلسه ای با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گذاشته شود تا تاییده های لازم اخذ شود.  دو ماه گذشت اما هنوز شرکت ملی این جلسه را برگزار نکرده و آخرین جلسه را هم به 2 هفته دیگر موکول کرده است و هنوز کسی از علت تاخیر این جلسات خبر ندارد. مدیر شهرداری:تا این لحظه کاری صورت نگرفته است/زمین های مناسب برای ساخت پمپ بنزین  تهیه و معرفی می شد/هنوز شرکت ملی نفت تاییدیه کار را نداده است سعید بیگی مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای ساخت 110جایگاه سوخت کوچک مقیاس در شهرداری تهران به خبرنگار فارس گفت: شورای اسلامی شهر تهران ماموریت داده تا  پمپ بنزین های کوچک مقیاس در تهران راه اندازی شود. ما به عنوان کارگزار قرار است این کاررا انجام دهیم. بررسی های لازم صورت گرفت اما تا این لحظه که با شما صحبت می کنم هنوز اتفاقی نیفتاده است.

وی در خصوص اینکه چرا تاکنون این امر رخ نداده است، گفت:یکی از مشکلات این کار زمین بود. ما باید زمین های مناسب این کار را تهیه و معرفی می کردیم. این کار برای تعدادی از جایگاه ها انجام شده اما هنوز شرکت ملی نفت تاییدیه نداده است. شرکت ملی نفت باید 2 ماه پیش باید تشکیل جلسه می داد اما این امر رخ نداد/باید مسایل زیستی محیطی برای احداث پمپ بنزین در نظر گرفته شود بیگی اضافه کرد: باید 16 استعلام برای احداث گرفته شود و البته تمامی این استعلام ها باید توسط شرکت ملی نفت تایید شود اما این امر صورت نگرفته و کار بلاتکلیف مانده است. باید 2 ماه پیش جلسه تشکیل می شد اما این کار انجام نشد. این مقام مسوول با بیان اینکه پایلوت 20 جایگاه در دستور کار است، گفت: ببینید ما نمی توانیم پمپ بنزین را در هر جایی بسازیم چرا که باید مسایل زیست محیطی برای این کار در نظر گرفته شود.  مجوزهای لازم را از تک تک ارگان ها و سازمان های مربوطه گرفته ایم / امیدواریم هر چه سریعتر جلسه برگزار شود تا بتوانیم این جایگاه ها را احداث کنیم به گفته بیگی، نصب جایگاه سوخت کوچک مقیاس باعث کم شدن ترافیک، کاهش صف های پمپ بنزین و همچنین کاهش مصرف سوخت می شود. وی اضافه کرد: ما مجوزهای لازم را از تک تک ارگان ها و سازمان های مربوطه گرفته ایم و منتظریم شرکت ملی نفت جلسه بگذارد که تاکنون این امر رخ نداده است. امیدواریم هر چه سریعتر جلسه برگزار شود تا بتوانیم این جایگاه ها را احداث کنیم. صف پمپ بنزین همیشه طولانی است/ به صورت میانگین روزانه 9 هزار لیتر بنزین در تهران استفاده می شود بر اساس این گزارش، مصرف بنزین در تهران میانگین روزانه 9 هزار لیتر است و مصرف بسیار نسبت به سایر کلان شهرها بالاست . صف پمپ بنزین همیشه طولانی است و با ایجاد این جایگاه صف کوتاه می شود. دسترسی شهروندان به جایگاه ها راحت تر می شود و همین امر ترافیک را کم می کنند چرا که دیگر مردم نیاز نیست مسافت طولانی را برای رسیدن به پمپ بنزین طی کنند. شهردار تهران قول داد موضوع را از وزارت نفت پیگیری کند علیرضا زاکانی شهردار تهران به خبرنگار فارس  در این زمینه گفت پیگیری می کنم تا این مشکل برطرف شود.

با توجه به گرانی زمین در تهران احداث این جایگاه ها برای سرمایه گذاران مقرون به صرفه نبود به همین دلیل شهرداری خودش زمین را تامین کرده است.  شرکت ملی پخش اصرار داشت که سریعتر این کار انجام شود اما حالا جلسه نمی گذارد/ سید جعفرتشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای شهر تهران در خصوص جایگاه سوخت کوچک مقیاس به خبرنگار فارس گفت: قرار بود شهرداری تهران 110 جایگاه سوخت کوچک مقیاس احداث کند اما این امر رخ نداده است. قبلا شرکت ملی پخش اصرار داشت که سریعتر این کار انجام شود اما حالا که شهرداری زمین را آماده کرده جلسه برگزار نمی کنند.ما این موضوع را پیگیری می کنیم تا هر چه زودتر این کار صورت گیرد.

بر اساس این گزارش، جایگاه کوچک مقیاس سوخت در شهر در تعداد بالا تکثیر می‌شود و این موضوع از جمله کارهای درستی است که مورد توجه مدیریت شهری است.در مرحله نخست  قرار است ۱۱۰ جایگاه احداث شود تا دسترسی شهروندان راحت تر شود. علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد  که پیوست فرهنگی این موضوع مد نظر قرار گیرد و از ظرفیت های داخل جایگاه های کوچک مقیاس جدا از موضوعات اقتصادی به موضوع فرهنگی نیز توجه شود.کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز این آمادگی را دارد در زمینه استفاده از ظرفیت فرهنگی جایگاه های کوچک مقیاس اقدامات لازم را به صورت کارشناسی انجام دهد. با احداث این جایگاه ها پراکندگی همگن در خصوص پمپ بنزین در تهران ایجاد می شود و مردم می توانند به راحتی سوخت گیری کنند.همچنین با اجرای این کار  تعدادی از شهروندان صاحب شغل می شوند. حال باید دید شرکت ملی نفت قرار است چه زمان این جلسه را برگزار کند تا این مشکل تهرانی ها برطرف شود؟ پایان پیام/

By aminkav

دیدگاهتان را بنویسید